به تبلیغ برتر خوش آمدید

آشنایی با ادوات پیپ

چه ادواتی هنگام خرید پیپ باید خریداری شود؟

دنیای پیپ و ادوات مربوط به اون دنیایی است که اسمش روشه دنیا ! پس یک دنیا حرف و مطلب و اطلاعات در موردش هست .

پیپ به زبان خیلی ساده :

پیپ ابزاری است که بطور خاص برای استعمال و تدخین توتون و تنباکو طراحی و ساخته شده است .

این مطلب صرفا جهت سیگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغیب به دخانیات را ندارد. با مصرف دخانیات مرگ زودرس خود را بیمه کنید.بلکه هدف اینه که سیگاری های عزیز رو از سیگار جداکنیم و با پیپ  پیوند بدیم.

1- دود پیپ رو بر خلاف دود سیگار وارد ریه نمی کند، بنابر این ریه شما سالم می ماند.

2- پیپ مثل سیگار نیست و نمی شه هر وقت و هر جایی کشید. باید یک جایی مستقر باشید و سر فرصت مراسم چاقیدن رو انجام بدید. پس اگه تصمیم بگیرید که فقط پیپ بکشید، عملا خیلی از فرصت های دود کردن سیگار از برنامتون حذف می شه.

3 - برای کم کردن نیکوتین و قطران سیگار و درست کردن سیگار های لایت و اولترا لایت، توتون اون رو با محلول های گوگردی شستشو میدن. کاغذ سیگار هم برای روشن موندن حلقه های فسفر داره. وقتی شما پیپ می کشید، تنباکوی خالص استفاده می کنید و اثری از گوگرد و فسفر و کاغذ نیست. مقدار زیادی از بوی بد سیگار مال همون فسفر و کاغذه.

ادوات پیپ :

در هنگام خرید پیپ یک سری لوازم جانبی هست(ادوات پیپ) که باید خریداری شود.

 1- تمپر یا بیلچه پیپ :

تمپر ابزاری لازم برای پیپ کشیدن است، هر اسموکر پیپ به تمپر نیاز دارد . خوب همانگونه که از اسمش هم پیداشت (نمپر) معنای کوبنده یا کوبیدن می دهد، پس اولین و مهمترین وظیفه آن کوبیدن توتون در پیپ است. البته به این وسیله ساده به قولی آپشن هایی هم اضافه شده است. بعضی از تمپرها دارای سیخ کوچکی برای باز کردن گلوی چوبی پیپ و همچنین شل کردن توتون سوخته جهت بیرون ریختن آن هستند و بعضی ها هم دارای قاشق کوچکی هستند که می تواند بدنه داخلی پیپ را خراش داده تا توتون هایی که در اثر سوختن به بدنه پیپ چسبیده اند را خارج کند. البته در مورد قاشق باید گفت اشاره کرد که نباید به صورت جدی بدنه داخلی پیپ را خراشید. جهت صاف کردن این قسمت بهتر است از ریمر استفاده شود.بیلچه وسیله ای است جهت کوبیدن، سوراخ کردن و تراشیدن توتون که  شما هنگام خرید پیپ حتما باید بیلچه آنرا نیز خریداری کنید.

پیشنهاد می شود یک تمپر خوب خریداری کنید و مواظب باشید آن را گم نکنید (گم شدن تمپر شایع ترین وسیله گم شده نزد طرفداران پیپ است). با کمک این وسیله می توانید اسموک بهتر و مطلوبتری تجربه کنید.

  بیلچه تمپر پیپ

 2 - فیلتر پیپ :

یکی از اساسی ترین موارد در هنگام پیپ کشیدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون  به ریه هاست به همین دلیل به عقیده خیلی ها وجود فیلتر امری غیر ضروری است ،  به عقیده این گروه یکی از معایب وجود سیستم فیلترینگ در صورت رعایت نکردن نظافت مرتب و منظم تاثیر بر روی طعم و مزه و کیفیت اسموک به دلیل وجود آلودگی در سیستم فیلترینگ است .اگر چه در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص اروپای مرکزی استفاده از پیپ های فیلتر دار 9 میلی متری رایج و مرسوم است . در هر صورت استفاده کردن و یا نکردن از فیلتر امری سلیقه ای است .

انواع فیلتر :

۱- فیلتر ۹ میلیمتری کاربنی / فیلتر بالسا (چوب بالسا)

۲- فیلتر ۶ میلیمتری

۳- فیلتر کاغذ (۳ میلیمتر)

۴- فیلتر سوزنی (۳ میلیمتر)

جالبه بدونید که هر پیپ رو بر اساس نوع چوب اون و همچنین منطقه ساخت از ریشه ممکنه که فیلتر خاصی براش در نظر گرفته بشه.

فیلتر پیپ

3 - نخ یا فیتیله های تمیز کننده پیپ:

می توانید تعدای پاک کننده پیپ هم خریداری کنید. پاک کننده میله ای است که دور آن را الیاف نخ پوشانده است و یک طرف آن ریزتر از سمت دیگر آن است و یک سر آن برای پاک کردن دهنی و سر دیگر جهت پاک کردن لوله آتشگاه استفاده می شود.

 4 - مایع نظافت پیپ :

اگر واقعا می خواهيد يك پيپ كش (پايپر) خوب بشيد و به سلامتی خود اهميت ميديد حتما بايستی روزانه نظافت عادی كنيد و هفتگي نظافت كلی انجام دهید.

مایع نظافت پیپ

 

5 زیردستی توتون پیپ :

زيردستی هوادهی توتون جهت هوادهی و آماده كردن توتون جهت تدخين استفاده می شود.

در چند مدل عرضه می شود :

1- چوبی :در مدل چوبی جهت برش توتون های پلاگ ، كيك و فليك

2 - چرمی :مدل چرم خشك هم دارد كه سبك تر است.

3- تا شو جمع شو :در مدل جمع شو جهت حمل و نقل

مدل ديگري از زيردستی هوادهی توتون جهت ارگانايزر و ديوايدر استفاده می شود و كلا برای ريخت و پاش كمتر مفيد است.

6 - کیف پیپ چرمی :

كيف های پيپ معمولا از چرم طبيعی و به صورت دست دوز که چرم طبيعی ايراني بهترين گزينه می باشد .كه بسته به كارايی جهت حمل و نقل يه كيف و جهت ساماندهی و مسافرت كيف های متفاوتی استفاده می شود.

كيف های چند پيپ و كيف های هارد كيس هم طرفدار دارد و در چند لت عرضه می شود.

زیردستی توتون پیپ

7 - جار شیشه ای نگهداری توتون پیپ :

نگهداری توتون پیپ در جارهی شیشه ای هم برای کهنه کردن دراز مدت توتون، و هم برای توتون هایی که بصورت روزانه استفاده میکنید میتونید بکار بگیرید.برای داشتن یک انبار/سرداب توتون و کهنه کردن توتون های دلخواه تون میتونید از ظرف (جار) های شیشه ای که درپوش واشردار دارند استفاده کنید. جارهای شیشه ای به این دلیل که عایق هوا و رطوبت و همینطور در اندازه های گوناگون در دسترس هستند بسیار مناسب نگهداری و کهنه کردن توتون می باشند.

جار شیشه ای نگهداری توتون

8 - کبریت یا فندک سر کج :

همیشه پیپ خود را با کبریت و یا فندک مخصوص پیپ روشن کنید تا شعله آن آن مستقیما توتون را آتش بزند و دهانه پیپ شما نسوخته و تغییر رنگ ندهد. برای برگشت رنگ دهانه پیپ های سوخته از پولیش مخصوص استفاده کنید.

بجز موارد فوق اگر به طعم توتون خود اهمیت می دهید می توانید از فروشنده بخواهید یک بسته کریستال نیز به شما بدهد. کریستال قطعات کوچکی هستند که شما قبل از پر کردن پیپ در داخل آن می ریزید و طعم توتون را برای شما نرمتر و خنکتر می کند و سبب جذب مواد مضر موجود در پیپ و توتون خواهد شد، در حقیقت فیلتر دوم برای پیپ محسوب می شود.

از کجا پیپ و ادوات اصل بخریم؟

اگر در یک دهه گذشته در ایران راجع به ادوات پیپ صحبتی به میون می اومد نهایتا یک بیلچه چک ، فیلتر پیپ و نخ تمییز کننده پیپ توی ذهن ها می آمد ، امروز پاسارگادتاباک با تلاش تیم تحقیق و توسعه خودش که همگی از با تجربه های دنیای پیپ می باشند توانسته تنوع بی نظیری از ادوات مربوط به پیپ و توتون پیپ را برای ایرانیان عزیز و پایپ اسموکر های حرفه ای تهیه نماید.اگر در یک دهه گذشته در ایران کسی هوس می کرد برای سیگاربرگی که شاید به سختی می شد پیداش کرد ابزار و ادوات مربوطه را پیدا کنی آنچه در بازار بود نهایتا شاید به یک کاتر ختم می شد .
امروز در وب سایت پایپ مگزین با هنر مدیریتی ماسترو رحیمی تنوع بی نظیری از ادوات سیگاربرگ را برای خود خرید کنید .از پیپ این هدیه خاص و سیگاربرگ تدخین لوکس جهان که بگذریم شاید نیاز باشد برای قشر ضعیف جامعه هم تدارک می دیدیم و ادواتی عوام پسندانه و اقتصادی تر چون ادوات سیگارپیچ را هم فراهم نمائیم و از همه مهم تر همه این محصولات فقط و فقط اصلی در پاسارگادتاباک تنها اسموک شاپ استاندارد ایران یک دهه می گذرد و همه مشتریان انجمن قهوه و انجمن پیپ قطعا قهوه های مجموعه پاسارگادتاباک را استفاده کرده اند.
دانه های قهوه دستچین شده و تازه رست شده پاسارگادتاباک هم به صورت دانه و هم آسیاب شده تقدیم شما بسته به نوع قهوه جوش یا قهوه ساز شما می شود و اما قسمت جالب این وب سایت آنجایی است که محصولاتی خاص و کلکسیونی مثل پیپ و کبریت و فندک های خاص مثل زیپو و دیگر برند های اصلی و معتبر دنیا را همه در کنار هم ببینیم.از چوب سیگار های زیبا گرفته تا هومیدور های چشم نواز و جار های تخصصی نگهداری و کهنه کردن توتون ها تا پیپ هایی که ساخت و پرداخته هنر ماسترو رحیمی اولین طراح و سازنده پیپ ایران.

تولید و جهش تولید کالای داخلی همواره سیاست ماسترو رحیمی بوده و هست و شما تنوع بی نظیری از تولیدات ایرانی پاسارگادتاباک از پیپ و استند پیپ و کیف های چرمی پیپ و کیف های چرمی سیگارپیچ و کیف های سیگاربرگ و حتی استند سیگاربرگ را همه تولید ایران عزیز می توانید خریداری و از کالای ایرانی حمایت کنید.
لازم به ذکره در این وب سایت هیچ کالای دخانی عرضه نمی شود.
مجله اینترنتی پیپ ایران
Mastro Rahimi
Pasargadtabac

وب سایت تخصصی پیپ , ادوات پیپ,ادوات سیگاربرگ ,ادوات سیگارپیچ ,قهوه ,زیپو , کبریت و ...

جهت مشاهده ادوات پیپ به سایت pipesmagazine.info  مراجعه کنید.

یا با شماره های زیر جهت مشاوره و سفارش تماس بگیرد:

تلفن ثابت :  02126403383 - 02126403387
تلفن مدیریت : 09352200077

آدرس : بلوار ميرداماد-ايستگاه متروی ميرداماد-مجتمع تجاری اداری رز ميرداماد-طبقه دوم تجاری واحد TS-12

منبع : پاسارگاد تاباک