به تبلیغ برتر خوش آمدید

سر و صدای زیاد ماکروفر بکو

امکان دارد که شما نیز با مشکل سر و صدای زیاد ماکروفر بکو مواجه شوید و به دنبال علت و راه حل آن بگردید.
ماکروفر یکی از محصولات کاربردی است که در میان خانم های خانه دار از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما سر و صدای زیاد این دستگاه امکان دارد به خاطر موارد بسیار زیادی باشد.

دیود یکی از قطعات مهمی است که وظیفه آن تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم است. این قطعه در مسیر ترانس های ولتاژ و لامپ مگنتران قرار دارد و اگر اشکالی برای این قطعه به وجود بیاید جریان قطع شده و در نتیجه به مگنتران نخواهد رسید و صدایی شبیه به ویز ویز از دستگاه پخش خواهد شد.

لامپ مگنترون وظیفه جریان با ولتاژ بالا و تبدیل به آنرا به گرما دارد . این قطعه با استفاده از گرما امواج الکترومغناطیسی تولید کرده و در نهایت منجبر به گرم شدن غذا خواهد شد. در صورتی که این لامپ خراب شود صدایی همانند جرقه داخل دستگاه پخش خواهد شد. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید فورا دستگاه را از برق بکشید و با کارشناس تعمیر ماکروفر بکو تماس حاصل فرمایید.

خرابی کوپل گردان میتواند یکی دیگر از دلایل سر و صدای زیاد دستگاه بشود. کوپل گردان وظیفه انتقال حرکت دورانی را بر عهده دارد در صورتی که مشکلی برای آن به وجود بیاید دستگاه به درستی عمل نکرده و ماکروفر به سر و صدا خواهد افتاد.

علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی بکو چیست ؟
اگر ماشین لباسشویی بکو شما یا هر برند دیگری که خریداری کرده اید اخیرا لباس ها را به خوبی خشک نمیکند و به دنبال راه حل میگردید با ما همراه باشید.

خشک نشدن لباس ها داخل ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه میشوند. عوامل بسیاری وجود دارد که باعث بروز چنین مشکلی خواهد شد و نشان دهنده اخطار هایی به شما است که اگر پیگیر رفع این مورد نشوید مجبور هستید در آینده اقدام به تعمیر لباسشویی بکو خود نمایید.

اقداماتی که باید هنگام مواجه شدن با این مشکل انجام دهید شامل :
1_ خاموش کردن دستگاه و کشیدن کابل برق از پریز .
2_ بعد از چند دقیقه کابل را مجدد به پریز متصل کنید.
3_ حالا 6 بار و هر بار نیز در مدت زمان 12 ثانیه درب لباسشویی را باز و بسته کنید. با انجام این کار دستگاه شما ریست میشود درصورتی که تنظیمات دستگاه بهم خورده باشد با این کار ماشین لباسشویی شما مثل حالت اولیه خود خواهد شد. البته قبل از انجام این کار حتما بررسی کنید که آیا روش ریست شدن دستگاه شما نیز بدین شکل است یا خیر.

امکان دارد که به خاطر نوسانات برقی ساختما شما جریان برق خشک کن قطع شود یا مشکلی برای پریز خشک کن به وجود آمده باشد پس حتما بررسی کنید اما اگر مشکلی در برق ساختمان وجود نداشت ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

خراب شدن ترانس برد الکتریکی یکی از دلیل های اصلی خشک نشدن لباس ها است، حتما بررسی کنید که ترانس برد دستگاه نسوخته باشد یا خراب نشده باشد در این صورت نیاز به تعویض دارد.

درصورتی که موتور دستگاه خراب شود و کار نکند نیز طبیعی است که لباس های شما خشک نشود و برای این کار باید حتما توسط یک تکنسین دستگاه بررسی شود.

اگر هوا به خشک کن نرسد لباس ها خشک نخواهند شد.
امکان دارد که تنظیمات را طوری اعمال کرده باشید که خشک کن کار نکند.
زمانی که حجم لباس های شما بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد دستگاه نمیتواند به خوبی لباس ها را خشک نماید.
زمانی که پمپ تخلیه به مشکل بخورد و خراب شود دستگاه توانایی خشک کردن را ندارد.
اگر دستگاه عملیات آبگیری را انجام ندهد لباس ها خیس مانده و خشک نخواهند شد.
درصورتی که گرفتگی در شیلنگ تخلیه آب وجود داشته باشد آب به درستی خارج نشده و لباس ها به درستی خشک نخواهند شد.
اما موارد دیگری نیز در خشک نشدن لباس ها دخیل هستند و باید بررسی شوند که شامل : فیوز حرارتی ، ترموستات ، خازن ، شیربرقی ، خرابی زغال های موتور و خرابی کلید خشک کن

درصورتی که نتوانستید مشکل را شناسایی و رفع نمایید با نمایندگی تعمیر لباسشویی بکو تماس حاصل فرمایید.

علت کار کردن مداوم یخچال بکو چیست ؟
یکی از مشکلاتی که امکان دارد با آن مواجه شوید کارکردن یکسره یخچال بکو است. در ادامه به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.
یخچال به صورت اتوماتیک به خود استراحت میدهد ، مدت زمان هر نوع یخچالی باتوجه به مدل و برندی که دارد متفاوت است اما میتوان گفت که به طور میانگین هر 30 دقیقه یک بار دستگاه روی اتومات خواهد رفت و کمپرسور خاموش خواهد شد. درصورتی که اتومات دستگاه به حالت استراحت نرود این نشان دهنده خراب شدن و اختلال در بخشی از دستگاه است.

دیفراست :
دیفراست ها معمولا در 2 نوع مکانیکی و الکترونیکی داخل دستگاه وجود دارند که معمولا زیر یخچال ، در کنترل پنل یا پشت دستگاه قرار دارند. تایمر دیفراست وظیفه به کار انداختن برنامه یخ زدایی را بر عهده دارد و کمپرسور را سر زمان مشخص خاموش میکند که در اینجا به اصطلاح دستگاه در حالت استراحت میرود اگر بخشی از دیفراست به درستی عمل نکند کمپرسور بدون استراحت کار خواهد کرد. پس در قدم اولب دیفراست را مورد بررسی قرار دهید. تا درصورت خرابی آن اقدام به تعمیر یخچال بکو خود نمایید.

کندانسور و کویل :
کندانسور و کویل در پشت یخچال و کنار کمپرسور قرار دارد زمانی که شما پنل را بردارید این بخش قابل مشاهده است. داخل لوله ها گاز سر کننده ای وجود دارد که با چرخش در این لوله ها گرمای فضا را جمع کرده و باعث خنک سازی داخل خواهد شد. زمانی که لوله ها جرم زیادی داخل آنها شکل بگیرد تبادل دمایی در آنها کم شده و یخچال مجبور است که تلاش بیش از حدی برای خنک سازی انجام دهد. که این کار باعث میشود تا کل سیستم مجبور به کارکردن بیشتری شود.

اواپراتور :
موتور اواپراتور در قسمت فریزر قرار دارد و زمانی که کار میکند صدای آن و حرکت هوا قابل احساس کردن است. درصورتی که فن اواپراتور به درستی کار نکند هوای سرد جابجا نشده و در نتیجه یخچال سرد نخواهد شد و ترموستات دمای صحی را نمیتواند اندازه گیری کند در نتیجه کمپرسور به صورت مداوم کار خواهد کرد.

سنسور :
سنسور دمای داخلی یخچال را مورد بررسی قرار میدهد و در مدت زمانی که دمای دستگاه به محیط رسید ازطریق برد فرمان قطع کمپرسور ارسال خواهد شد در صورتی که سنسور دچار مشکل شود فرمان قطعی کمپرسور قطع خواهد شد و درنتیجه به طور مداوم کار خواهد کرد.

لاستیک درب :
لاستیک درب یخچال در صورتی که دچار مشکل شود و درزی بین آن به وجود بیاید هوای سرد داخل دستگاه خارج خواهد شد و در نتیجه کمپرسور تلاش میکند که هوای سرد بیشتری تولید کند و به صورت مداوم یخچال کار خواهد کرد در نتیجه فشار زیادی به کمپرسور وارد خواهد شد و در نتیجه در آینده ای نه چندان دور باید اقدام به تعمیر یخچال بکو خود نمایید. البته اگر همین الان جلوی این مشکلات را بگیرید دیگر خطری دستگاه را تهدید نخواهد کرد.

سر و صدای زیاد ماکروفر بکو

امیدوارم که توانسته باشیم مشکلات پیش آمده برای شما عزیزان را برطرف نماییم در صورتی که نتوانستید کاری برای دستگاه خود انجام دهید میتوانید با مجموعه کارسان سرویس در ارتباط باشید.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.