به تبلیغ برتر خوش آمدید

توضیحی در مورد جراحی دماغ گوشتی

جراحی دماغ گوشتی یکی از جراحی های رایج می باشد. به طور کلی انواع بینی شامل دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی می باشد. بینی گوشتی داری یک پوست ضخیم و کلفت و غضروفی بسیار نازک است. در گذشته جراحی دماغ گوشتی تاثیر مطلوبی نداشت و به همین دلیل افرادی که دارای این نوع از بینی بودند تمایلی به جراحی نداشته زیرا ممکن بود نتیجه جراحی چندان مطلوب و دلخواه نباشد و همچنین امکان بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی وجود داشت. اما امروزه پزشکان و جراحان متخصص بر این مشکل فائق آمده اند و به کمک تقویت غضروف در بینی و محکم کردن و فرم دادن به ساختار بینی این مشکل را حل کرده اند. با توجه به آن چه در مورد فرایند استحکام بخشیدن به استخوان بینی گوشتی گفتیم پدیده ی برگشت پذیری بینی های گوشتی تقریبا به صفر رسیده است. در این روش که موجب تقویت استخوان و غضروف بینی می شود پزشک جراح استخوان وسط بینی را برمی دارد  در قسمت نوک بینی قرار می دهد این عمل باعث تقویت غضروف نوک بینی می گردد و از افتادگی یا برگشت پذیری بینی جلوگیری می کند. با توجه به آن چه گفتیم امروزه جراحی دماغ گوشتی به وفور انجام ی گیرد و نتایج حاصل از این جراحی نیز مطلوب و خوشایند بیمار می باشد. البته توصیه می کنیم بعد از جراحی بینی گوشتی مدت زمان بیشتری چسب را روی بینی باقی بگذارید.

 

درمان آلرژی با جراحی بینی

یکی از بیماری های شایع در جهان ما آلرژی می باشد. آلرژی را با نام های حساسیت یا رینیت هم می شناسند. افرادی که دارای آلرژی هستند باید مراقبت بیشتری از گوش ها و چشم ها و بینی خود به عمل آورند. در صورتی که دستگاه ایمنی بدن شما به برخی مواد خارجی بیش از حد حساسیت نشان دهد و تحریک شود موجب بروز آبریزش بینی، عطسه و سرفه و یا حتی آبریزش چشم می شود این فرایند را آلرژی یا رینیت می گویند. به طور کلی آلرژی یک بیماری است که به علت حساس بودن و یا نامناسب بودن دستگاه ایمنی بدن فرد بروز می کند. به طور کلی باید بگوییم که بروز آلرژی در افراد هیچ ارتباطی به ساختار و یا فیزیک بینی ندارد با این که درمان پولیپ بینی و یا انحراف بینی از طریق جراحی بینی می تواند در بهبود آلرژی موثر باشد اما اینکه ابراز کنیم درمان آلرژی با جراحی بینی به صورت قطعی و تضمینی انجام می شود غیر ممکن می باشد.

 

آزمایش های قبل از عمل بینی

قبل از انجام هر گونه عمل جراحی پزشک باید از سلامت جسمی بیمار خود مطلع شود. عمل بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و قبل از جراحی بینی پزشک با انجام یک سری آزمایشات از سلامت جسمی بیمار خود مطلع می شود. برخی آزمایش هایی که فرد باید قبل از انجام جراحی بینی حتما انجام دهد عبارتند از آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش بارداری و غیره. در زیر به توضیح مختصری در مورد این آزمایشات می پردازیم. در آزمایش خون انجام شده قبل از جراحی بینی باید میزان سی بی سی خون شما اندازه گیری شود همچنین باید DIFF را انجام دهید زیرا در این تست درصد هر کدام از گلبول های سفید موجود در خون شما مشخص می شود. همچنین باید الکترولیت خون شما مشخص شود زیرا این به کمک این تست پزشک می تواند از بروز اختلالات کلیوی و داخلی آگاه شود. تست BUN نیز انجام می شود که میزان اوره ی خون شما را مشخص می کند. تست FBS نیز که برای مشخص کردن قند خون شما در حالت ناشتا می باشد یکی از تست های ضروری است که باید انجام دهید. همچنین شما باید قبل از جراحی بینی عکسبردار از قفسه ی سینه را انجام دهید و باید نوار قلب نیز انجام دهید.