به تبلیغ برتر خوش آمدید

کلزیپ- زیپ پانل- ایستادرز- زیپ تک

معرفی سیستم ایستادرز نوژان:

سازه های مدرن و طرح های پیچیده و خاص معماری که در سال های اخیر در طراحی فرودگاه ها، ورزشگاه ها، ایستگاه های قطار و ... به چشم میخورد، نیاز به پوشش یکپارچه و منعطف که قابلیت قوس پذیری داشته باشد را ایجاد کرده است.
پوشش یکپارچه ایستادرز نوژان (کلزیپ، ایستادرز، زیپ پانل، زیپ تک، آرک زیپ، کالزیپ، بمو، سقف بدون درز، سقف یکپارچه) باقابلیت تولید واجرای سقف های با طول های بلند (بدون محدودیت در طول) به صورت یکپارچه و با قابلیت بالای فرم پذیری، امکان پوشش سقف های مختلف با اشکال پیچیده را فراهم کرده است. با استفاده از این سیستم می توان پوشش های خاص با اشکال هندسی استوانه ای، کروی، مخروطی و ... را به صورت کاملاً آب بند اجرا نمود.
پوشش ایستادرز نوژان (فلکس زیپ-  FlexZip) یک پوشش کامل و سبک است که علاوه بر فرم زیبایی که به سقف می بخشد دارای عایق حرارتی و رطوبتی نیز می باشد.

ویژگی های سیستم ایستادرز نوژان:

١- ١٠٠٪ آب بند
2- قابليت پوشش انواع طرح هاى هندسى (استوانه اى، كروى، مخروطى، s-curved و ...)
3- داراى قابليت توليد و اجراى سقف هاى با طول بلند به صورت يكپارچه
4- پوشش نهايي بدون استفاده از پيچ و پرچ
5- تنوع در رنگ
6- طول عمر بالا
7- سرعت در اجرا
8- کاهش هزینه نگهداری سالیانه
9- مقاوم در برابر خوردگى
10- مقاوم در برابر بارهاى وارد بر ساختمان
11- سبك
12- قابل اجرا بر روى انواع سازه ها (فلزى، اسپيس فريم، بتنى و ...)
13- قابل اجرا بر روى سقف هاى قديمى و آسيب ديده بدون نياز به تخريب و يا جمع آورى سقف قديمى
لایه های پوشش سقف ایستادرز نوژان-کلزیپ
1-پروفیل ایستادرز نوژان (فلکس زیپ-FlexZip)
2-عایق حرارتی (پشم سنگ)
3-امگا اسپیسر گالوانیزه
4-پایه نگهدارنده آلومینیومی به همراه پد عایق حرارتی از جنس PVC
5-عایق رطوبتی
6-لایه زیرین از ورق ذوزنقه ای
7-پرلین
8-تیر اصلی
ورق لایه زیرین:
لایه زیرین در سیستم زیپ پانل علاوه بر ایجاد بستری مناسب جهت تردد بر روی سقف و سهولت در اجرای لایه های دیگر پوشش، جهت نگه داشتن عایق های حرارتی و رطوبتی استفاده و نصب می شود.
لایه زیرین می تواند از دو نوع گالوانیزه و آلومینیوم به صورت بی رنگ یا رنگی مورد استفاده قرار گیرد.
2- عایق رطوبتی (فویل عرقگیر- Vapour Barrier):
جهت جلوگیری از تعریق داخلی سقف بر روی ورق ذوزنقه ای لایه زیرین به صورت سرتاسری پهن و نصب می شود.
این لایه به صورت رول می باشد که متشکل است از فویل آلومینیوم، پلی استر و پلی اتیلن.
3- امگا اسپیسر:
امگا اسپیسر از جنس گالوانیزه و به ضخامت 25/1 میلی متر جهت نشیمن کلیپس آلومینیومی و انتقال بار به پرلین استفاده می شود. فواصل امگاها بستگی به نوع پروژه و بار برف و باد متغیر می باشد.
4-کلیپس آلومینیومی به همراه پد عایق حرارتی از جنس pvc:
با توجه به آنکه در سیستم ایستادرز نوژان ورق آلومینیومی کلزیپ لایه نهایی بدون استفاده از پیچ و یا پرچ نصب می شود، کلیپس تکیه گاه این لایه می باشد. کلیپس آلومینیومی به همراه پایه کلیپس (پد عایق حرارتی) در فواصل مناسب (عرض ورق لایه نهایی که در حدود 40 سانتی متر می باشد) بر روی امگاها نصب می شوند و بار وارده بر روی سقف از طریق این پایه ها به امگا و پرلین انتقال می یابد.
کلیپس آلومینیومی با ارتفاع های متغیر  8، 10، 12، 14، 16 و 18سانتی متر موجود می باشد که جهت پوشش های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.
پد عایق حرارتی کلیپس (پایه کلیپس) جهت جلوگیری از اتصال کوتاه بین کلیپس آلومینیومی و امگای گالوانیزه وجلوگیری از سولفاته شدن، زیر تمامی کلیپس ها نصب می شود. پایه کلیپس های نوژان با ارتفاع 5/0 و 5/1 سانتی متر موجود می باشد.
5-عایق حرارتی پشم سنگ:
در فاصله ایجاد شده بین امگا و کلیپس ها و زیر ورق لایه نهایی، عایق حرارتی پشم سنگ استفاده می شود که دانسیته و ضخامت آن با توجه به محل اجرا و کاربری پروژه محاسبه و اجرا می گردد.
6-ورق آلومینیومی ایستادرز نوژان  
این لایه که پوشاننده نهایی این سیستم و جلوه بخش پوششش نمایان سقف زیپ تک می باشد از جنس ورق آلومینیوم به ضخامت 9/0 و یا 1 میلی متر می باشد. تولید این لایه در محل پروژه به وسیله دستگاه رول فرمینگ انجام می شود. در نتیجه امکان تولید آن بدون محدودیت در طول تا 150 متر را امکان پذیر می سازد.
ورق آلومینیوم لایه نهایی ایستادرز نوژان (فلکس زیپ- FlexZip) با فرم U شکل که دو سر آن به صورت کام و زبانه می باشد، بدون استفاده از پیچ و پرچ بر روی پایه های نگهدارنده (کلیپس آلومینیومی) کتار یکدیگر نصب می گردند که در ابتدا به وسیله دستگاه زیپ  دستی کنار یکدیگر نگه داشته می شوند و سپس در پایان پوشش به وسیله دستگاه زیپ اتوماتیک کنار هم نصب می گردند.
عدم استفاده از پیچ و پرچ در نصب لایه نهایی این پوشش باعث می شود ورق های ایستادرز بتوانند در اثر انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دمایی در طول روز و شب کنار یکدیگر حرکت ناچیز خود را بر روی کلیپس ها داشته باشند و آب بندی خود را حفظ کنند.
روش تولید ورق آلومینیومی سقف کلزیپ:
کویل خام آلومینیوم با عرض سفارشی در محل پروژه داخل دستگاه رول فرمینگ که داخل کانتینر و قابل حمل به محل پروژه است گذاشته و کویل خام توسط غلطک هایی که در دستگاه موجود است نهایتا به فرم نهایی مطابق شکل تولید می شود.
عملیات کرو ورق آلومینیومی سقف زیپ پانل:
در صورتیکه پوشش مورد نظر به صورت قوسدار (بخشی از استوانه، کره، بیضوی و ...) باشد و نیازبه کرو داشته باشد لازم است دستگاه کروینگ را با شعاع قوس مورد نیاز تنظیم نمود و  ورق ایستادرز تولید شده را با آن شعاع، کرو نمود.
در شعاع های  بالا ، با توجه به خاصیت ارتجاعی ورق آلومینیوم با وزن خود بر روی قوس به راحتی فرم گرفته و نصب می شود و نیازی به کرو کردن ندارد.

سیستم آبروی سقف ایستادرز:

پوشش سقف ایستادرز نوژان به دلیل نحوه تولید و نصب 100% آب بند می باشد. بنابراین رواناب ناشی از بارش بر روی سقف ایستادرز که مستقیم به سمت آّبروها هدایت می شود نیز باید به روشی 100% آب بند به سمت رایزرها هدایت و به بیرون از ساختمان انتقال یابد.
لذا جهت محقق شدن این مهم، لازم است آبرو (Gutter) نیز کاملاً اصولی تامین و تعبیه شود. در نوژان، ابتدا محاسبات مربوط به آبرو به چندین روش انجام می شود و به این ترتیب ابعاد آبروی مورد نیاز به دست می آید.
آبروهای سیستم کلزیپ به صورت تکجداره و یا دوجداره تولید و نصب می شوند. اگر آبرو با فضای داخل ساختمان در ارتباط باشد به صورت دوجداره و در غیر اینصورت به صورت تکجداره مورد استفاده قرار می گیرد. بین لایه های آبروی دوجداره عایق حرارتی پشم سنگ قرار می گیرد.
با توجه به شرایط محیطی پروژه و یا نوع کاربری، آبروهای سیستم زیپ پانل از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند.
با توجه به محدودیت در تولید طول آبرو، نیاز به اتصال طولی آبرو می باشد که این مسئله می تواند نقطه ضعف آبروها محسوب شود. جهت حل این مشکل با توجه به ضرایب انبساط طولی آلومینیوم و گالوانیزه در فواصل مناسب از درز انبساط آبرو (Expansion Joint) استفاده می شود.
در این صورت دراثر انبساط و انقباض ناشی از سرما و گرما در طی روز و شب، آبروها از محل اتصال جدا نمی شوند و آبروها نیز مانند سقف، ایمن و مناسب به جهت نفوذپذیری آب خواهند بود.
خروجی آبرو نیز متناسب با جنس آّبرو و با توجه به محاسبات صورت گرفته تعبیه و اجرا می شود.

آدرس: تهران، فردوس غرب، شقایق جنوبی، کوچه بیست و یکم شرقی، ساختمان اداری ارکیده، طبقه پنجم واحد 509
تلفن : 44945247 و 44945241
فاکس:  44942857
موبایل:09123013168
سایت :www.nojan-co.com 
اینستاگرام :nojan.std
آدرس ایمیل:  آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید